Scones och sockerkaka - jag vet att jag kan baka



fiskarn


"Min kniv är död"
Min systerson fiskade med morfar, harrar tror jag att dom fick. Men hans kniv blev blodig och inte lätt att förstå att kniven inte var död utan att det var fisken som var det.


Det började med en liten spik på väggen i vår skrubb som skulle bort, min underbara men ack så otroligt ohändiga flickvän hade tryckt in spiken i ett pluggat hål och tejpat fast den med frystejp. Mycket kan tejp användas till men inte till just det.
 
Det slutade med att hela dagen gick åt till att städa och ute sken solen.

Det är så komiskt för ska man gå efter fördomen om att ett lesbiskt förhållande ska innehålla en kvinnlig kvinna och en mannlig kvinna, så stämmer vi så bra in på det. Men efter fördomen att den manliga i förhållandet ska stå för det praktiska så rasar det direkt. Hon är den mannliga opraktiska kvinnan utav oss och säkert den utav oss med minst fördomar.
  
                vii


Alfakassan slarvade bort min anmälan och hinner inte godkänna innan 27.e, så frustrerande att inte ha några pengar. Man blir som så matt av det, vill bara vrida ur mig själv på sista slanten som att vrida ur disktrasan på vatten. Men så har jag ställt till med krånglet själv genom mina impulsiva beslut och jag ska betala tillbaka till CSN och det är hyran och middagen jag lovade dig mitt strösocker. Räkningarna som dimper ner i brevinkastet och jag vill bara låtsas som ingenting. Ingen fara det går bra jag lånar av dig och du får leva fattigt?
 
Varför betala TV licensen när vi kan underhålla varandra och varför el när du kan värma mina händer och varför mat när du smakar så gott…  ;P

Djurensrätt är värt ett besök, jag är djurfadder och skänker 50 kr i månaden till djurensrätt. Det är väl ingen vidare summa att skryta om men bedövar mitt dåliga samvete då jag blivigt så slarvig – det enda jag fortfarande håller kvar vid är sojamjölken. Nu är det svårt att tänka sig att jag vart vegan en gång i tiden, jag som är tokig i milkos grevémjukost och dreglar över ostar i allmänhet. Letar efter just en speciell sort, en lång rund korv med getost. Den smakar så obeskrivligt och serveras alltid till lassagen på Kniv & Gaffel. Man får den till veg.grillspettet på Simon & Victor också, jösses! När du ändå besöker djurensrätt sidan knata in på protestlistorna också.



Kommentarer
Postat av: Erlandemine

Hello! Very interesting and professional site.

2009-03-16 @ 10:57:20
URL: http://erlandemine.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0