AMS :(

Jäkla AMS ta er någonstans!


Dra ända in i svarta helvete va irriterad jag är på det där skitstället man kallar arbetsförmedlingen, det enda dom erbjuder för att jag ska kunna söka jobb är en dator där jag endast kan kolla platsbanken. Jag kan inte skriva ut ett CV från ett USB minne för att sedan kopiera upp det, nej. Jag kan inte gå in på andra sidor på Internet för att hitta jobb, nej. Kan inte ens öppna en bifogad fil på hotmail för att få ut mitt CV. Så nu är jag i desperat behov utav en skriva, då skulle alla mina problem vara lösta.


Är hemma igen, igen och igen. Ja sitter fast i Östersund med kardborreband och en magnet i ena skinkan, vist jag kan komma loss men väldigt snart sitter jag där igen. Nu är enda planen att jobba i Östersund eftersom att alla pengar jag hade gick åt till att bo i Oslo en vecka, köpa månadskort på tunnelbanan och äta lunch på jobbet. Lönen och provisionen från SSG Norge ser vi aldrig röken av och jag har lust att slita pitten av JC.


Vart ska jag få ny energi ifrån är frågan.


Kommentarer
Postat av: Ante

Tja.
Jobbade på SSG tidigare i höstas..hela fyra veckor:)
Hade också stora problem med dom! Allt lät ju väldigt bra innan man började jobba men skenet bedrog. Har inte heller fått all min lön, fick även veta att dom inte betalat in någon skatt till skattemyndigheten så nu måste jag säkert betala in den själv. De har dragit 30% men tagit pengarna själva..

2007-05-03 @ 14:36:11
Postat av: Ante

Tja.
Jobbade på SSG tidigare i höstas..hela fyra veckor:)
Hade också stora problem med dom! Allt lät ju väldigt bra innan man började jobba men skenet bedrog. Har inte heller fått all min lön, fick även veta att dom inte betalat in någon skatt till skattemyndigheten så nu måste jag säkert betala in den själv. De har dragit 30% men tagit pengarna själva..

2007-05-03 @ 14:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0