Oslo


Tempo tjejen, tempo tjejen!

Ja tempo tempo det har det varigt hela dagen idag, efter möte och lite info bar det av till IKEA. Tunnelbana 10 min och sedan IKEA.s gratisbuss i 20 min, kutade igenom IKEA med mensvärk för att hitta en kudde och en filt. Det var inte självklart för mig att man var tvungen att ta med det själv. Alltså för 3700 kr trodde jag att det åtminstone fanns en kudde, men icke vi sover i tältsängar – som att sova hängmatta ungefär.  


10 min utanför stan känns mycket då man är van att bo mitt i smeten, jag vill nog flytta. Men frågan är bara om jag då måste hitta ett annat jobb också i stan annars måste jag ju pendla till jobbet varige dag. Hm, ja vad göra. Aldrig nöjd?


Känns bara som att det hela tiden finns bättre att få. Fast å andra sidan får vi 200 kr för varje sälj, och dom säger att man lätt ligger på 5 om dagen i snitt. Så, ja varför inte bara bo in sig i sunkiga kollektivet och leva så lyckligt man bara kan, få pengarna och inte slösa dom på någonting för att det inte finns nåt att slösa dom på här i Ökern. 

 Nej roligare jobb och bättre boende tack.

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att höra att ni kommit fram. Det blir nog bra med jobbet, det är ju inte för alltid och du behöver ju pengarna om du ska ut och resa. Hoppas att inte sängarna är alltför osköna. Älskar dig!
KRAMAR

Postat av: Towa

kul att ni är framme iaf, jag måste verkligen få tag i dig sara, det är trassel med allt som vi måste lösa inför julklapparna. Inget funkar. Kram

2006-12-05 @ 14:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0