Chokladboll

Jag bakade bara några ynka chokladbollar. kan du inte motstå dom, nä hur ska du då kunna motstå godis och chips på Coop. Eller bakelser på ett café. Jag älskar choklad och vill äta det även om inte du vill.

Sitter nere hos emma nu och kollar på Extreme home makeover och fipplar med hennes splitternya dator. Jag trivs sådär halvbra på jobbet, känner mig inte riktigt bekväm på nått sätt. Kan inte sätta fingrarna på det bara och då är det svårt att förklara vad som känns tokigt. Ibland så funkar jag inte ihop med andra - vilka dom än är - jag känner mig avig, eller som en trekantig kloss som försöker pressa ner sig i ett hål för cirklar. Kanske försöker jag förmycket, jag måste ju faktiskt inte pressa ner mig själv i cirkelhålet om jag nu inte passar.

Min cykel är det punka på och lollos cykel har en sadel som är smal som en spinkig morot, ja gissa hur skönt det är att sitta på den. Och då menar jag inte som det låter. Men den ger mig skoskav fast på ett annat ställe och på ett annat sätt på nått vis. Sen så måste jag kliva av och höja sadeln med jämna mellanrum för att den sjunker ihop under min tyngd. Tänk vad människor gör som är på semester, dom lämnar allt möjligt konstigt efter sig och ställer till en himla röra. Man kan ha mycket roligt åt märkliga människor – ja dom behöver ju inte heller för den delen vara på semester dom kan ju lika gärna bara ha lunch eller 15 min rast.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0