...en märklig dag

Hej hopp. Här kommer ny blogg ;) Söndag är ju bloggdagen då jag har tid att masa mig ner till internetcafét men i går sov jag hela dagen efter en lång natt i lördags. Lika kul som förra helgen, men förstår inte att danskarna klarar av att leva dagen efter när dom är ute och rumlar runt till 08 på morgonen. Söndagen blir inte ens en seg söndag – den blir en helt förstörd och bortblåst dag. En dag att bara sova bort. 

 Mat fantasin börjar på att tryta och nu ser det ut som om jag och Emma får leva på grytor efter grytor + bulgur. Allt bara rullar på och nu är vi inne på våran tredje vecka i Odense. Vi har gjort ett eget fia med knuff som vi kallar för K2M med knuff ;) På kvällarna proppar vi i oss chips som Emelie köper och vräker i oss billig choklad. Hehe. Rena rama paradiset! 

Jag vet att jag har sårat dig nu. Att jag gjort någonting jag kanske intet trode om mig själv. Men i slutändan är det ett val jag har gjort och nu måste jag ju ta konsekvenserna av det. Att vissa vill dömma mig för att jag gör vad jag tror är bäst för mig –  det får man göra. jag har inget behov av att förklara mig för andra än för Lollo.  

En rolig bok jag läser.   

- Mamma får jag ta en glass?
 - Nej det får du verkligen inte.
 -   Varför inte det?
Ja men ta en glass då! En glass hit eller dit, det kan ju vara mysigt att sitta och mumsa på en chokladglass när man är lite trött efter skolan, men vänta, nu har jag ju redan sagt nej och jag måstte faktiskt hålla fast vid Den Glasklara Planen. Då får man inte ändra sig. Det är helt färdigdiskuterat. Âsch, ta en glass då, men då måste du sitta ned vid matbordet och äta den, du får inte springa omkring. Då blir det glass överallt. Eller föresten! Ta inte en glass! Vi ska ju äta middag snart, eller snart, det är ju om två timmar, du kan ta en, eller nej förresten det är onödigt med glass, du fick ju en glass i går och man får inte vänja sig vid glass varje dag, lägg tillbaks den i frysen sa jag, eller vänta! Ât halva och släng halva eller vad tycker du?

                                    - Ur Martina – Koden med Martina Haag

Kommentarer
Postat av: Patrikaida

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2009-02-11 @ 10:29:50
URL: http://patrikaida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0