Hemma äntligen

     
   

Så nu var vi äntligen hemma. Vi har haft en hel skön vecka med sol och drösvis med värme. Badat i havet och kommit fram till att det är för salt, sand som fastnar överallt och skönast är nog att bada i poolen. Sista dagen hittade vi favoritplatsen på stranden och dit vill jag igen. Vi har shoppat kläder men det känns som om det mesta av tiden gick till att åka buss och vara på väg till ännu en utflykt. Vi dök, var på forsränning, turkiskt bad och turkisk kväll den sista utflykten med båt hoppade vi över med argumentet att jag var ”sjuk” och spenderade dagen på stranden istället.  Kan varmt rekommendera turkiskt bad, oj vilken massage! Haha. Inte nådigt för Saras fingrar och tår ;)

Turkiska kvällen sög verkligen och känslan av att andas under vatten är obeskrivlig. Även fast naturen på havets botten var rätt död och det är väldigt sorgligt att se så var det en upplevelse i sig att kunna stanna under vattenytan så länge. Vi åt god mat och träffade mycket trevligt folk.  

Jag längtar till värmen igen, men inte just Alanya tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0