TV3

Idag skickade jag ansökan till familjeunderhållning på TV3.
Hoppas vi kommer med nu då familjen ;)


Familjen Lindberg - Nordin vi har alltid bott i Husås 5 mil utanför Östersund, Mamma, Towa och Emma jobbar hos samma man, det skojas om att det börjar likna ett familjeföretag. Många fascineras utav min familjs starka band till varandra, våran sammanhållning. Många förstår inte hur jag och mina systrar klarar av att bo i samma hyreshus. Att prata med varandra dagligen och alltid hålla alla uppdaterade i minsta lilla detalj. Vanligtvis spenderar vi tiden tillsammans hemma i Husås, mysiga middagar eller en tur i bilen ute i skogen för att kolla efter älg för att göra pappa nöjd. Blocka bär är kul och diskutera konst, politik, homofobi, barn och mat hör till det vanliga.  

Mamma heter Lotta 46 år, vimsig med ett hjärta av guld och ett sinne för hjärngympa och sudoku, arbetar som personlig assisten och kommer från Stockholm. Tycker livet är lattjo och lunchar gärna på stan med bästa vännen, döttrarna, eller varför inte hela byn! social som få och anpassningsbar som en nylonstrumpa. Pysslig och samlar på det mesta som får plats i en garderob.  

Pappa heter Göran 56 år, ödmjuk men bestämd jägare och skogsarbetare som är uppväxt i Husås. Med tre förvirrade döttrar är det körigt att vara förstående pappa, han har fått lära sig mycket utav oss. Lite tyst och fundersam så som en skogsarbetare ska vara. Snäll morfar som ställer upp på det mesta som har med motorer, fiske och bus att göra. Tycker om friluftsliv och bärplockning.  

Emma 22 år, mamma till Wilmer som blir 3 i oktober jobbar som personlig assistent. Shoppar gärna IKEA och är inte rädd att sätta slagborren i väggen eller få skit under naglarna. Å andra sidan är hon en underhållande tjej i stilettklackar som letar mannen i sitt liv på Spraydate. Rak på sak och ärlighet lönar sig i längden. Spenderar tid på möbler och inredning.  

Towa 20 årig donna från Milano – eller hur det nu var. Hon jobbar som personlig assistent och roar sig gärna med träning fest och vänner, och såklart UFE hennes bil. Svår att komma henne in på livet om du inte är en framgångsrik party drottning. Anmäler sig till det mesta och är med på allt. Inget hindrar Towa i hennes väg till framgång.  

Och så jag – Sara 23 år, Konstintresserad vegetarian med flickvän. Bor en våning ovanför mina systrar mitt i Östersund och just nu letar jag jobb i Norge. Drömmer om att resa. Jag har beslutsångest när det gäller allt och är lite slarvig när det gäller att spara pengar.  

Nu vill jag hitta på något riktigt jäkla kul med min familj! Kom igen, ge min tokiga familj chansen att vara med i leken.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Du är så bra Sara! :)

2006-09-08 @ 10:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0