Lyx frukost?

DSC01392.JPG 

Japp i morse fick jag frukost, och jag är förbannad - jag skäller på läkare, sjuksystrar, undersköterskor. Igår 18:30 fick jag in 3 liter laxabon som skulle drickas upp innan jag somnar för att det idag skulle göra en kolloskopi, jag gruvade mig, jag drack, jag grät och hade ont i magen - men jag drack. Och idag säger läkaren att det inte är säkert att min undersökning över huvud taget behöver göras! VA!? Vadå inte göras? Varför får jag då dricka skiten hela kvällen om den inte ska göras?
Kommunikationsproblem på avdelningen? Läkaren hade ingen aning, jag ifrågasatte med att han antagligen ordinerat mig laxabon och det hade han ju gjort. Det är jag som inte förstår någonting.

Ja min frukost är två ostmackor, te och nyponsoppa. Inte direkt hotell radisson frukost. Och till råga på allt blir jag kanske sjukskriven i tre veckor. TRE veckor? Jag hinner glömma bort mitt jobb, inte ens när jag är där varje dag så har jag koll på vad som händer, det är ju nya grejer hela tiden. Efter tre veckor är det garanterat ett nytt jobb.


Nej jag har ingen respekt för den förvirrade läkaren på denna avdelning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0