Sömn

Satt vaken inatt jag med, liksom många andra. Det där med att sova borde vara det enklaste i världen men tydligen är det inte bara jag som funderar för mycket. Vi borde ta till vara på sömnen mer och försöka inse att det är viktigt för oss att sova, jag vet att jag fungerar så att sitter jag vaken många nätter i rad så blir dagarna sega och det slutar med att man funderar ännu mer än vad man gjorde från första början. Men det spelar egentligen ingen roll om du är vaken till kl 03 på natten du kommer absolut inte kunna fatta kloka beslut den tiden ändå.

Så marsch i säng med er!


Jag har blivigt dålig på matlagningen nu igen, det enda jag vet är att jag INTE får äta lök, paprika, bönor (om dom inte är mixade) gurka med skal, vissa äpplen. Och det störiga är att det känns som att det är det enda jag äter. Istället för att vara lite kreativ och kocka ihop någonting bra kör jag på det säkra kortet pasta och quornfärssås. Ska bara jobba till 17.00 idag så då hinner jag kanske med att laga mat här hemma med gänget.


Fryser ständigt om händerna, behöver vantar som inte är öppna för fingrarna. Även fast mina bruna med guldpaljetter är fina så är dom lite små kyliga nu.


Kommentarer
Postat av: Towa

jag får helt enkelt gå till hitta lådan igen (där jag hittade dom fina bruna) och hitta dig ett par nya varma vantar!

2007-01-16 @ 12:50:55
URL: http://towa.blogg.se/
Postat av: mamma

Riktiga tumvantar måste du ha! Kom hit så ska jag krama dig varm vännen. Älskar dig.

2007-01-16 @ 17:01:25
URL: http://towa.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad tror du om teorin att hoppa över all sovning på dagtid så att om klockan passerar en viss tid på natten och du fortfarande inte sover så stanna uppe med flit! Så är du uppe en hel dag och sen tills kvällen efter så borde du vara UTSLAGEN!
Om inte det hjälper så kan du få låna min äldsta dotter i nåra timmar!;) Den godingen har energi som fasen;)

2007-01-16 @ 20:49:30
URL: http://elnerud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0