Tidsfördriv

Allt detta man slösar tiden på, eller rättare sagt sånt man sysselsätter sig med för att få tiden att gå fortare. Tidsfördriv. TV:n, datorn, bloggar, människor. Att vara någons tidsfördriv är det posetivt eller negativt? På jobbet när det ringer dåligt är det Iabloggar som syselsätter mig, finns hur många länkar som helst att surfa sig igenom och alltid hittar man någonting skoj.

Alla har väl personer som man "använder" i olika sammanhang - filmkvällsvänner, sovvänner, middagsvänner, internetvänner, telefonvänner, krogvänner, deeptalkvänner. Tidsfördriv. Har aldrig riktigt varit en vännermänniska, jag försöker samla på mig ett par trevliga men slutar alltid med att antingen jag eller vännen lessnar. Då är det bra med tillfälliga tidsfördrivsvänner - dom man umgås korta intensiva perioder med.

Jag är en människa som har väldigt nära till mina känslor, nästan som att dom skulle sitta utanpå min kropp. Det är faktiskt härligt att jag kan skratta och gråta så mycket, men det blir jobbigt när dom inte matchar andras känslor. Men jag håller fortfarande fast vid att det är bättre att vara ärlig mot sig själv än att försöka rädda sin stolthet eller lever utan känslor i tron att man då ej blir sviken. Men det är lättare sagt än gjort, jag vet.

Kommentarer
Postat av: Miss Keep Your Distance

Håller med. Linda är kanon. Jag ser inget negativt i att vara någons tidsfördriv. Sitter man på jobbet eller har en stund över är det riktigt roligt att surfa in på någon rolig blogg och läsa lite. :)

2007-07-17 @ 17:01:31
URL: http://mskeepyourdistance.blogspot.com
Postat av: Linda K

jag känner mig hedrad över att vara ditt tidsfördriv :D

2007-07-18 @ 17:36:07
URL: http://iabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0