Åldersnoja x 2

Vadå åldersnoja men jag har blivit kärring, jag har verkligen blivit kärring. Klär mig så bekvämt som möjligt, helst ingenting som sitter åt och igår åkte jag hem från G3 23:57. Vad händer!? Inte konstigt att Agnes Olsson bruden tyckte att jag skulle börja med antiage produkter och en bra ögonkräm för det är runt ögonen de första rynkorna syns.

Egentligen har jag ingenting emot att åldras. Jag vill bli en gammal dam med livserfarenhet och flera tusen minne. Jag vill ha barn och barnbarn, men å andra sidan är det svårt att bara se det positiva i att bli äldre, det blir så uppenbart att det roliga har ett slut. Det är nog mest det som stör mig, att bli trött och seg. Det är ju så mycket mer som händer med kroppen än rynkor under ögonen. Det finns större grejer att störa sig på, men när jag tittar mig i spegeln och ser min pyttelilla rynka vid mungipan (säkerligen bara för att jag har haft så jäkla kul och skrattat mycket?) är det bara den lilla rynkan som stör.

Det bästa är alltså att sluta titta sig i spegeln - även fast jag är en fröjd för ögat. Jag är så ego - ego med åldersnoja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0