Cykelpunka

I morse hade jag punka på cykeln och jag fick tokspringa till bussen, tur att jag har 9:an neranför willys och att den går hela vägen ut till lövsta. Lyckades skrapa ihop 8 kr och tiggde till mig en barnbiljett för 9 kr på bussen, hon fnös och sa att det minsan är hon som kommer få betala den där 1 kronan som saknas. Lyckligtvis hittade jag tillslut en krona som villat in sig i fodret på väskan - var säkert en sån liten peng jag plockat upp från gatan, jag säger ju det! småpengar är alltid bra att plocka upp från backen.

Hade sån ångest inatt efter att jag kom hem från krogen, efter den vegetariska burgaren Magda slängde ihop på 5 röda, efter att jag lagt mig i sängen. Helt plötsligt fick jag bara för mig att jag inte hade fixat en bokning rätt. Tänk om han inte kan åka kl 09 idag som han skulle. Jag ägnade 5 min nu på morgen till att försöka leta upp honom, men nix. Jag hittade inte den bokningen. Är det de som kallas att ta jobbet med sig hem....Men gissar att det bara är för att jag är orolig att jag ställer till det för någon ressenär. Dom är ju som beroende utav att jag gör det jag ska och att jag gör det rätt som tusan.

Funderade på utgång ikväll, men är det ens värt det känner jag nu. Stan är full av studenter och jag kommer bara känna mig vilsen, kommer det vara nått folk på krogen tro? Håller kanske på att bli gammal och tråkig...oh no :P


Kommentarer
Postat av: Tows fran Spanien

Hej hej, trist med punka men du loser ju allt i ur och skur, kolla in Wille pa bilderna han ar ju i paradiset han.. puss och hej

2007-06-08 @ 13:26:17
URL: http://towa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0