Hår

Så här i sommarvärmen, eller rättare sagt såhär mitt i Östersunds vanliga sommarvärme med kyliga vindar och gråa moln så ska mitt inlägg få handla om hår. Hår på huvudet och på andra delar av kroppen...hår lite här och lite där, är det så farligt. För många är frisyren viktigt - det speglar personligheten minst lika mycket som kläderna man väljer att bära. Sedan har vi hela den här debatten om kroppshår även kallad oönskad hårväxt!? Det ska rakas, och vaxas, poleras och smörjas allt för att det ska bli lent och hårfritt. Jag vill se mer hår! Vart är alla som väljer att behålla hår på benen, i armhålorna, mellan benen? Hallå!?

Citerar Malin Wollin  "För så här är det; Vi har underhudsfett, överhudsfett, vanligt fett, cellulliter, bristningar och mörkvioletta åderbråck. Ska vi alltså ha päls också? Nej tack."

Nej päls tycker jag inte vi ska ha - den kan djuren få behålla för sig själv. Känns ju lite överdrivet att kalla lite könshår som växer ut med låren eller stubb under armen för päls. Krävs betydligt mycket mer hår i mitt tycke för att det ska bli pälsigt.

Kollade film igår hos Gunnar. Såg en trailer på filmen Fur

image344
Hittade bilden på djurensrätts hemsida, fler bilder finns Här


Kommentarer
Postat av: emmi

Tunnt skrivet av Malin tycker jag. Var fanns reflektionen över varför vi ska behöva raka, vaxa, plocka?
Nåja. På mina ben växer långa, ljusa hårstrån som glittrar fint i solen! :) Jag håller med dig: Mer hår!
Och det där om att planera... måste man det?
Kram på Dig!

2007-06-16 @ 09:37:37
URL: http://emilieto.blogspot.com
Postat av: Pelleellinor

Great site. Keep doing.

2008-09-30 @ 14:49:34
URL: http://pelleellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0