Svartsjuka

Svartsjuka uppstår av rädsla, man är rädd att förlora den man älskar....
Varför är det så svårt när man känner att man inte har full kontroll över den man tycker om. Jag glömmer ofta bort att svartsjuka i själva verket bara handlar om rädsla, jag tänker mer att det handlar om att man vill styra och bestämma. Men så är det ju inte...oftast

I några av mina förhållanden har svartsjuka varit en STOR grej, och jag har funderat många gånger på om det kan vara så att det är någonting i mitt beteende med andra människor som ställer till problemet. Men på något sätt vill jag inte tro att det är jag som bär svaret på svartsjuke frågan - för man är aldrig bara en i ett förhållande på två. Förtroendet och att våga lita på en annan människa måste finnas från bägge håll.

Nu har jag varit nog klok för idag, snart slutar jag och tydligen ska vi på fotboll i Brunflo ikväll. Spännande....

Kommentarer
Postat av: Sascha

Åh vad bra det blev och vad du är duktig! Tänkte bara höra en liten grej till... Om det finns möjlighet att ha en ljusgrå bakgrund bakom texten. I övrigt är jag hur nöjd som helst. Nu ska jag klämma i mig en bakis-pizza, det är jag värd. :-)

2007-06-30 @ 14:35:43
URL: http://sascha.blogg.se
Postat av: Tageelin

Thanks, keep up the good work.

2009-07-02 @ 11:29:34
URL: http://tageelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0