MumsigaSTORAMuffins

Det var inte så svårt som det först verkade, man ska tydligen inte söka på chokladmuffins utan på STORA muffins ;)

2 ägg
2 dl strösocker
100 gram smält smör
2 dl yoghurt (jag tog kokos yoghurt)
4-5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
6-8 aftereight plattor (jag tog mörk choklad med hallonsmak)
Grädda i mitten av ugnen i 225 grader, cirka 15-20 minuter


Mums, blev supergott med hallonchokladen men kan tänka mig att aftereight gör dom ännu godare! Och dom ska nog vara i lite längre än 15 min, men kanske inte riktigt 20. Hmm...
Jag gjorde 10 st i stora muffinsformar, dom blev som vanliga lagomt stora muffins. så vill du ha STORA muffins så gör färre än 10, kanske 6-8.






Kommentarer
Postat av: Roger

Dom var fantastiskt goda dina muffins!

2007-03-21 @ 23:20:57
URL: http://towa.blogg.se
Postat av: mamma

Tack!
vad goda dom var, det var ju flera sorter ju, Du måste ju ha gjort ett stormuffinsbak. Kram

2007-03-22 @ 06:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0