Ett gott skratt förlänger livet?

Haha, men jösses. Jag grävde lite i min mail och hittade utkast och sparade grejer.
Och detta! Det är ju förbannat roligt med människor som har så dålig självkänsla att dom behöver snacka lite skit om andra för att överleva. Jag skrattar gott nu när jag några år senare läser detta och är glad att jag sparade det. Det är ett mail från ett gammalt ex till hans mamma, där han förklarar varför vi inte kommer och fikar hos henne. Känner inte riktigt igen beskrivningen av mig och min familj? Haha. Och kolla svaret han fick! Haha.

Hallå mor,

Vet inte om Sara vill komma och fika. Hon är inte direkt den pratsamma 
typen. Men vi kanske dyker upp nån dag. Får väl se.
 
Över huvud taget är Sara lite märklig. Eller,  märklig är väl kanske inte 
rätt ord, men jag känner att jag nog är värd något bättre egentligen. Jag 
stör mig på ganska mycket hos henne. Hon gillar Fame Factory och en massa 
annat dokusåpatrams på TV, hon är inte så intelligent, inte bildad. Hon
 kan  vara lite vresig/barnslig/egotrippad och vet inte riktigt hur man beter
 sig  i samhället känns det som. Hon var inget problembarn men en tjej med nån slags
 identitetskris  eller nånting.
Sån är hon inte nu självklart, men du kanske förstår vad jag menar.

Hon har två lillasystrar. En typisk brutta som är 17 och går på nåt 
gymnasium i afrika. Den andra är 19 och har skaffat barn med nån korkad 
pizzabagare som inte vill ha barnet (fattar jag det som) så hon har hoppat av skolan och tar hand om barnet nu.

Pappan jobbar som skogsarbetare. Mamman är  personlig assistent.
Jag säger som du: "Det är ju inget fel med det, men...". Hehe... du förstår vad jag menar?
Känner mig som en arrogant  överklassunge men det kan tyvärr kännas lite jobbigt ibland att vi är så olika och har så olika bakgrund. Annars kan vi ha ganska kul ihop.
 Får väl se hur länge det håller... kanske tar slut när jag går ut Lunnevad.
 
Jaja. Nu ska vi se på film. Jag kommer förbi i morgon måndag. Ses då.
 
/Calle



Hej son!

Nej du gör som du vill eller som ni vill. Ville bara säga att om ni ville
komma förbi så är ni välkomna.

Ta tiden an, man måste få känna sig för. Du har många år och erfarenheter på
dig. Man behöver Inte bestämma nåt med första bästa. (Sa alltid min pappa, morfar Knut! Att man måste få prova sig fram och ha kul och träffa o lära känna många, både flickor och pojkar, sa han, och att man känner när det är rätt för då mår man bra). Och du är värd en mycket bra tjej, med huvut på skaft, livserfarenhet, humor, kanske mer hel tjej, mogen. Som du också får nåt av, kan dela tankar o livet med.

Så vänta in du och ta det lugnt. Och om man inte delar grundläggande värderingar så är det inte lätt. Det var väl det här som Anders kände när han gjorde slut med sin Petra, att det inte funkade pga att de inte delade så mycket i livet. Hade helt olika bakgrund och värderingar. Och det var ju Anders första "sällskap". Man kan ju inte binda sig vid första, man måste få prova sig fram, och du kommer att träffa andra. Gör det du ska i livet med dig själv  först o främst, utbilda dig, förkovra dig lär dig nya saker och anta utmaningar. Du är inte alls nån överklassunge som ser ner på andra, du står för den du är och vad du vill ha ut av livet. Ni är väl för olika helt enkelt, så är det bara. Och då kanskedet inte funkar. Så ta våren ut och så får du se vad som händer när du slutar Lunnevad och ni går åt olika håll. 

Ta tag i körkortet och visa att du fixar det under våren.
Vi syns ikväll!
Mor


Kommentarer
Postat av: Towa

hahaha helt sjukt jag har inte fått läsa det där, men vadå? vad jobbade hans föräldrar med och vad utbildade sig denna carl till? För det låter ju som på han själv att han höll på att bli statsminister..

2007-09-29 @ 14:59:54
URL: http://blogg.op.se/twajstowa
Postat av: emma

Hahaha fan vad sjuka människor det finns alltså..!
Att han inte uppskattar allt det bra med dig som vi andra gör, får vara helt och hållet upp till han. Det är han som går misste om nått, inte du. PUSS

2007-09-29 @ 15:59:16
URL: http://emerentiass.blogg.se
Postat av: emmi

Nu förstår jag ingenting.. Varför har du dom här mailen?

2007-09-29 @ 17:17:53
Postat av: Towa

alltså, jag läser det bara om och om igen... det är helt sjukt, så bra att du hittade det och fick veta vad han skrev. Tänk om man kunde få läsa något sånt där från alla man känner, en beskrivning på hur dom uppfattar en!! Det skulle ju göra alla förhållanden och vänskapsrelationer mycket lättare..eller??

2007-09-29 @ 18:52:30
URL: http://blogg.op.se/twajstowa
Postat av: Sara

Det var något av det sjukaste jag läst :O Skönt att inte ni är tillsammans längre då...

2007-10-01 @ 12:21:57
URL: http://sascha.blogg.se
Postat av: Owdo

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2008-02-08 @ 14:15:34
URL: http://owdo.blogspot.com
Postat av: vivdor

Jaaaaa arrogant
överklassunge
precis rätt beskrivning...

2008-05-03 @ 14:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0