Själviska Sara?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Ja det får vara dagens tema.
Jag tycker att jag gör det, jag försöker tänka på andras känslor. Men i hur stor utsträckning ska man göra det? När är det okej att vara rent igenom självisk? Viktigast i mitt liv är ju jag, mår inte jag bra kan jag inte heller vara en bra vän eller en skön storasyster. Så förlåt mig - men självisk tänker jag vara när det passar.

Ibland tror människor att dom kan ta mycket mer än vad dom ger. Eller inte bara ibland - utan ofta. Man kan inte begära utav mig att jag ska handla på ett vist sätt eller bete mig "rätt" i situationer där man själv kommer till korta. Jag är inte mer än människa precis som du, så begär inte att jag ska ge dig mer än vad du vet att du kan ge mig.

Kom inte in i mitt liv med en massa krav på att jag ska vara mer än vad jag är.
Jag är så djävla bra, men man måste förtjäna det.


Kommentarer
Postat av: Emma

DU är skit bra...precis som du är.
Det är bara väldigt svårt för vissa att ta dig för den du är för du har väldigt stark personlighet och starka åsikter.
Du är helt underbar bara man lärt känna dig!!=)

2007-09-25 @ 09:27:05
Postat av: emma

Jorden runt...perfect....!!

2007-09-25 @ 12:31:19
Postat av: Gustavmiriam

Very interesting site --- quite informative

2009-09-29 @ 10:07:49
URL: http://gustavmiriam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0