Jäklar

image1291

Attans!
Två timmar för tidig på jobbet var jag, jag börjar inte alls 06:55 jag börjar 09:00! Och det betyder att jag inte slutar 15:00 utan 17:30, jag vill bara hoppa på någon eller ta bussen hem och lägga mig under täcket igen. Det börjar droppa in folk som hämtar kaffe, surrar, kollar mailen. Jag har suttit här en timma redan. Suck.

Jag har hunnit fixa en hel massa dock, betalat alla räkningar - tänkte det var lika bra innan jag får ett shopping anfall och handlar upp minsta lilla pinal på kläder. Då blir det en tråkig månad och en massa påminnelser att betala nästa månad...blä. Men det är nästan så att denna månad blir en tråkig ändå. Har skrivit ner allt Karl-Erik slängde från mitt förråd, blev två A4 sidor. Det ska skickas till hans försäkringsbolag - känns som att jag inte kommer få så mycket för grejerna tyvärr. Han erbjöd mig 7000:- för allt för att slippa blanda in Länsförsäkringar men allt känns bättre om jag inte gör upp med honom själv i något gatuhörn, jag vill ju ha det på papper att han har gjort så jäkla fel.

Ska till kuratorn i morgon, jag avbokade tiden hos henne för att jag vet att jag kan peppa mig själv, jag kan vara glad och må bra om jag bara vill. Men ibland är det så skönt att bara prata med någon man inte alls känner. Så i morgon ska jag surra galet mycket... i en timma.

Kommentarer
Postat av: Jonna

fin outfit:)

2008-02-27 @ 10:08:30
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: vivdor

Hej!
Stå på dig om ersättning..De har ju inte rätt att kasta dina grejer..Om de tömmer ett förråd måste de lagra grejerna ett halvår..men varför man tömmer ett förråd till en boende hyresgäst fattar jag inte..
Det brukar ju också komma lapp i lådan där de efterlyser ägare till grejerna..
Stäm skiten ur dom ..J..la sätt..Måste ju räknas som stöld..

2008-02-27 @ 10:41:22
Postat av: Siolia

Nej jag ska stå på mig när det gäller ersättning. Svårt bara att sätta ett pris på ovärdeliga oersättliga personliga saker.

2008-02-27 @ 11:24:10
Postat av: Lelle

Vivdor har rätt. Mitt förråd blev också tömt utan någon som helst förvarning när jag bodde i Gävle. Men när jag ringde dom och var fly förbannad så visade det sig att dom enligt vad som är rätt hade lagrat mina saker hos sig i väntan på att hyresgästen skulle höra av sig.... Pressa den där jäveln nu!

2008-02-27 @ 11:29:09
URL: http://lellelii.blogg.se
Postat av: Lelle

Vivdor har rätt. Mitt förråd blev också tömt utan någon som helst förvarning när jag bodde i Gävle. Men när jag ringde dom och var fly förbannad så visade det sig att dom enligt vad som är rätt hade lagrat mina saker hos sig i väntan på att hyresgästen skulle höra av sig.... Pressa den där jäveln nu!

2008-02-27 @ 11:29:17
URL: http://lellelii.blogg.se
Postat av: Samjenny

Keep up these useful pieces.

2008-08-25 @ 14:20:12
URL: http://samjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0