Hund!

Jag somnade super tidigt i går medan jag kollade på Storm Warning. Verkar vara en jäkligt kass film, kanske därför jag somnade. Ägnade dagen och kvällen till att fika på PAUS - tror det blev närmare 4 timmars fika. Och efter det Sushi hemma på gården i solen. Nelson är så söt och man kan ju inte annat än längta efter hund själv!

Har spanat lite på blocket, och hittar faktiskt några som jag funderar att ringa på. Men möts ständigt av suckar och en inställning som att det skulle vara jobbigt, besvärligt, omöjligt, orättvist att ha hund i lägenhet? Finns många raser som inte ens kräver så mycket motion. Att ha hund behöver inte betyda timmar i skogen jagandes älg. Finns raser som inte är jakthundar, finns raser som är trevliga sällskaps hundar och mysiga familjemedlemmar.

Att ha djur i en trång lägenhet är väl inte att föredra, såklart. Men det är det inte med barn heller. Visst vill barn kunna springa ut och in som dom vill - det vill hundar med. Men man kan göra det bästa av situationen, som att vara en aktiv mamma/pappa - husse/matte.

Att vara inlåst är inte ett alternativ för hunden vare sig det är på landet i en hundgård eller i stan i en lägenhet. Sedan får man kanske fixa dag matte eller hitta en annan lösning om man behöver vara borta på dagarna.

Jag ska fortsätta fundera.

Vad tycker ni om hund i lägenhet??





Kommentarer
Postat av: Emma Thoren

Jag tycker att det kanske är bra att man har nån hund som är bättre annpassat för städer och lägenheter om man bor i lägenhet själv....men sen också ha en hund som är bra annpassat efter sin egna persolighet, är man hurtig och tycker om långa promenader...kan man ju välja en hund som behöver mer stimmulans och mation...men vill man ha en lugn hund som inte kräver så mycket mer än ut och göra i från sig och lite lek...ja men då ska man ju givetvis ta en sån hund också....att ha hund på landet är ju det allra bästa allternativet för en hund absolut....men nu kan ju inte alla bo på landet jämt så då får man bara komma på andra lösningar....dag mamma är ju en super bra idee tex.....Jag har lärt mig att man inte ska lyssna så mycket på andras åsikter nu, utan göra det som känns bra för en själv och det man tror man skulle bli glad av!!

Hur du än gör så vet du att stöttning får du...och behöver du hjälp med hundvakt eller annat...ja men då vet du att det bara är att ringa...

Nelson hälsar så gått...kram

2008-07-14 @ 17:02:56
URL: http://emerentiass.blogg.se/
Postat av: fia

Man köper ju en hund som är anpassad efter en själv. Det gäller bara att hitta den hund som passar ens livstil bäst. Om du vill ha en hund borde du köpa en. Strunta i vad alla andra tycker. Så länge du känner att du har tid och vill ta det ansvaret så varför inte? Allt runt om ordnar sig. Hundvakt är inte allt för svårt att hitta..

2008-07-14 @ 17:23:08
URL: http://sofiasmemory.blogg.se/
Postat av: mamma

Det är klart att ni ska skaffa hund om ni vill ha en, är det nån som skulle ta hand om en hund så är det ju du. Du har alltid tagit bra hand om dina djur på bästa sätt. Var inte meningen att låta negativ imorse men jag blev bara så förvånad. Älskar dig. Kram

2008-07-14 @ 17:37:08
URL: http://blogg.op.se/twajstowa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0