Hur skulle du välja?

Jag har sådan beslutsångest så jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Idag fick jag erbjudande om ett heltidsjobb som resebokare på en myndighet.
Jobbet innebär att boka anställda och privatpersoner runt om i sverige, även utomlands. Buss, tåg, taxi, flyg. Det påminner lite om det jobbet jag hade på SAS. Jag träffar inga kunder face to face. Jag strävar inte efter att sälja dyra biljetter utan att boka de billigaste möjliga. Jag har ingen del av min lön som är provosions baserad. Och jag har inga rese relaterade förmåner.

Det bästa jag vet med Ticket jobbet är just att få boka människor över hela världen, det kan vara allt från en flygresa till Stockholm, charter till Egypten, weekend i paris eller en vinresa till italien. Det kan vara en långresa till Australien eller en kryssning. Det är variation, det är människor i butiken, jag lär mig hur mycket som helst. Och jag får sälja. Men jag kan bara jobba 50% på Ticket. Och det blir svårare och svårare nu att klara mig på den lönen.

Om jag tackar ja till detta jobb - vad är det jag förlorar i Ticket jobbet.
Om jag tackar nej, vad går jag miste om. Mera lön - det vet jag. Men kanske någonting mer? Jag hatar att det ska bli så att jag väljer mellan ett underbart roligt jobb - och pengar. Jag vill inte välja mellan Ticket och en högre lön. Jag vill inte känna att jag blir tvingad att ta ett heltidsjobb pga att jag behöver det ekonomiskt. Pengar förstör min kreativa glädje, det förstör allt.

Hur skulle du välja?
Såklart handlar mycket om trivsel på jobbet om arbetskamraterna. På båda ställena känner jag att jag har superbra människor omkring mig. På det nya jobbet något fler och något yngre. Men annars är det ett lika roligt och trevligt gäng där som på Ticket. GAAAAHHH. I förrgår kunde jag inte sova för att jag funderade på vad de var för jobb, i går kunde jag inte sova för att jag funderade på intervjun i dag. I natt kan jag inte sova för att jag har beslutsångest.

Fundera. Fundera. Fundera. Fundera. Fundera


Kommentarer
Postat av: AnnaP

Jag vet många som skulle döda för ett jobb på Ticket! Men jag förstår att du funderar.

2009-01-29 @ 17:05:26
Postat av: Nettan

Ja, nu fick du något att fundera över.

Hoppas du kommer till rätt beslut.



KRAMAR

2009-01-29 @ 18:45:09
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/
Postat av: m

Åh vilket svårt val! Kan du inte va kvar på Ticket(hela ditt inlägg visar ju att det är DÄR du vill vara..), och sen kanske hitta nåt lätt extrajobb? Typ ledsagare eller nåt, för att få upp inkomsten lite?



Det är grymt trist, att pengar ska styra så fruktansvärt mycket!! :-(



Lycka till i valet!!



2009-01-29 @ 20:37:11
URL: http://emigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0