Hjärtesorg

Jag är en sån galen djurvän och har alltid sagt att jag känner mer för djur än för människor. Visst är det fruktansvärt hur människor i världen lever och dör, hur barn blir misshandlade och utnyttjade. Hur vi säljer och köper varandra. Men det finns ingenting som skär i hjärtat så mycket, som när människor utnyttjar djur. På alla sätt och vis. Det finns inget som får mig att gråta och hata så mycket, som när ett djur plågas och mår dåligt tack vare oss.

Träffade denna katt i Turkiet i våras. Titta ögonen. Hon skriker efter kärlek och vill bara bli älskad. Jag kan inte låta bli att klappa och lyfta, prata och klia bakom örat. Spela roll om jag får en loppa eller två på mig. Det är ingenting i jämförelse med vad alla dessa hemlösa djur får utstå.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är så glad att det finns sådana som dig! Och katten är helt otroligt söt.

2009-06-25 @ 09:14:56
URL: http://jennsundin.blogg.se/
Postat av: Towa

ja så jäkla söt så jag blir tårögd

2009-06-25 @ 09:45:28
URL: http://www.towalindberg.se
Postat av: Fröken Greta

Jag är väl kanske egentligen också lite glad att jag blev av med jobbet =)

Gå på en varm industri är INTE något jag vill göra resten av livet. 5 år räcker tamejfan.



Haha hade lätt följt med! Lätt! Om jag inte haft en 13 veckors valp att passa medans sambo är på jobbet.



Och. Detta inlägget kunde jag precis lika gärna skrivet själv. Jag sätter djur högre än människor. Har alltid gjort. Och jag skulle faktiskt utan dåligt samvete kunna sätta ett skott i pannan på dom som plågar djur.



Ha det göttens i värmen!

2009-06-25 @ 14:44:39
URL: http://frkgreta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0