Tänk efter före



Jag har stört mig ett bra tag på ALLA djur annonser på Blocket.se, kan det verkligen vara möjligt att alla dessa människor helt plötsligt "bara" blir allergiska. Har dom aldrig känt någonting innan som gett dom ett tecken på att inte skaffa en hund eller en katt. Aldrig fått snuva, aldrig kli i ögonen? Ingenting som kan ha förvarnat!?

Helt plötsligt blir dom..allergiska och måste placera djuret i ett annat hem. Det finns inget öppet köp när man tar hand om ett djur. Det finns snarare bara en massa förvirrade djur som flyttar mellan olika hem för att man vill prova på. Bara ha katt på lite skoj och till hälften. Testa och se. Kanske vill man ha eller inte. Känna av för att veta. OM DET GICK skulle jag verkligen behöva göra just detta med ett barn, vill jag bli mamma, kan jag prova och känna av? Undrar just hur många som skulle gå i taket då.

En medelålders kvinna var här och titta på lägenheten, jag har inget emot att bo med någon betydligt mycket äldre än mig själv - det gör jag ju redan ;) Haha. Nä då. Men nej det skulle inte vara ett problem med henne. Problemet smög sig snarare på och när det visade sig att jag skulle bli kattvakt för att hon egentligen inte skulle bo "så mycket" hos oss och tyckte det skulle vara praktiskt om någon kunde passa kissen medans hon pendlade. Då blev det ett problem. I morgon hämtar jag två små katter som behöver all min uppmärksamhet. Jag vill inte ta hand om hennes katt också.

Varför vill ingen hyra vårat rum?




Kommentarer
Postat av: Minna

Jag kan förresten se din "Gott Och Blandat" meny, såg att du frågade i ett tidigare inlägg. Jag tycker din design är fiin. Och jag håller med dig angående om att införskaffa husdjur som om det vore strumpor.

2009-03-26 @ 18:55:05
Postat av: Jenny

Åhh så rätt du har! Brukar hålla med dig i de flesta inlägg du skriver, gillar din blogg!

Ha en trevlig helg och strot lycka till med tussarna.

2009-03-28 @ 00:49:02
URL: http://jennysundin.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Du skriver så bra!! Har själv 2 pälsklingar som jag älskar över allt

2009-04-06 @ 21:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0