Mind games

Sådär ja, paniken jag får över att bara sitta hemma brukar gå över. Lånade Semys nyinköpta hörlurar och gjorde två spellistor på Spotify. HÖGT lyssnade jag och energin den bara försvann, som in i musiken.

Den första hittar du HÄR, det började med att jag lyssnade på en låt och sedan klickade jag mig vidare genom funktionen "similar artists" Lyssnade på det som låg på "Top hits" och tog de låtar där jag tyckte bäst om. Och fortsatte sedan på "similar artists" igen. Ett roligt sätt att hitta musik man inte lyssnat på tidigare ju :) 51 låtar och 4,2 timmars musik får du av mig. Varsågod! :P

Den andra hittar du HÄR, den listan fick heta "Till Lollo". Bara för att det var en låt där jag på en gång kände att Lollo måste lyssna på! Ett ihopplock av lite i listan ovanför men också en massa annat. 36 låtar och 3,2 timmars lyssnande. Nu har du ju att göra hela natten!! 


En del av listorna:

 

I'm in a wide open space, I'm standing
I'm all alone and staring in to space
It's always quiet through my ceiling
The roof comes in and crashes in a daze


I'm in a wide open space, it's freezing
You'll never get to heaven with a smile on your face from me
I'm in a wide open space, I'm staring
There's something quite bizzare I cannot see


I'm on the top of a hill, I'm lonely
There's someone here to shout to miles away
I could be back at my house, for I care
They do not hear me, it's the same old way

                             - Mansun, Wide Open Space

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0