Okt. 27, 2009


Den här tiden på månaden måste väl vara den jobbigaste. Söndagsångest och minnesluckor är trivsamt i jämförelse. Även om jag inte drunknar i räkningar så märks dom så väl nu när jag inte jobbar. Det jag för ett halvår sedan tyckte att jag hade råd med...finns inte ens på listan längre. Jag tycker inte synd om mig själv. Absolut inte. Jag undrar bara när inspirationen och orken ska komma tillbaka. Pengar har ju aldrig inspirerat mig, jag måste hitta någonting annat jag kan brinna för.

Nu blir det katt promenad på gågatan.

Lyxade till det med thai inspirerat idag.

• Två burkar kokosmjölk (tycker aldrig att en räcker)
• Röd currypasta.
• Grönsaker (beroende på vad man gillar så klart) stavar av morötter, broccoli, vattenkastanjer, minimajs, paprika, lök, bambuskott. Eller så gör man det enkelt för sig och köper frysta grönsaker.
• Citron eller lime.
• Grönsaksbuljong. 
• Skivad färsk chili (om man vill ha det starkt)


Jag slänger bara allt i en gryt och smakar mig fram. Det är ju så olika från gång till gång om jag vill ha den sur, söt eller stark. Antingen så gör jag den väldigt soppig med mycket kokosmjölk. Och äter den bara så. Eller så gör jag den tjockare med mer grönsaker och äter till råris/bulgur.



Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter som en god gryta :-)

2009-10-28 @ 09:50:35
URL: http://emmatokfrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0