Godnatt min skatt

Nu är det mesta av flytten gjord, bara lite damm och småplock kvar. För varje flytt jag gör så blir jag fattigare och fattigare på prylar. Men mest på skräp. Är så skönt att få rensa bort allt jag samlar på mig. Det mesta av det vi nu  bar upp till min lägenhet var kläder och konstnärsprylar. En vacker dag ser jag mig själv ståendets i en ateljé - som bara är min. Med stora ljusa vackra fönster - gärna i taket med.

Hade ett trevligt samtal med Bibi´s ägare ikväll. Hon tyckte vi verkade vara en trevlig liten trio och trodde Bibi skulle trivas hos oss. Det tror jag med! Vi pratade länge om hennes egenheter och hennes temperament. Om hennes nakna hud, bad och örontvätt. Om hur hon vill ligga nära i sängen och sova, att hon fryser lätt och gärna somnar i solen. Jag ser fram emot att få hem henne till oss.





Kommentarer
Postat av: sara-Vide

Du, den ateljén drömmer jag också om.

2009-11-01 @ 17:55:39
URL: http://www.saravide.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0