Om att ta vara på sig själv..och lite till

Jag ligger i sängen och läser bloggar. Alla möjliga bloggar. Sexiga bloggar, kändisbloggar, modebloggar. Tittar mig less på bilder av storbystade långhåriga kvinnor som lever livet i andra länder. Dom har roliga jobb, mycke pengar, fräcka människor runt omkring sig. Dom samanfattar säkert sina liv som äventyrliga. Jag tror inte att jag saknar bröst, utseende eller pengar. Jag är så nöjd som man kan vara. Det jag saknar är viljan att förändra och lusten att utforska. Kanske är det de som skiljer mig från dom - jag vill vara vanlig, tråkig och okänd.

Jag vill ingenstans, jag njuter av att vakna i min säng med Semy snarkandes bredvid, Bibi som en stor svettig klump mellan oss och Amazonas och Zsa zsa zoo sittandes på sänggaveln och jama efter uppmärksamhet. Jag har till och med börja tro på någons slags gud. Jag vet inte vad, kanske blir man hjärntvättad när man tittar på "De Okända" "Åh Herregud" och en drös andra filmer och dokumentärer som förklarar att gud finns. Min samtalskontakt på psyk pratar alltid om att finna glädjen och lyckan i det lilla, i det som jag kan påverka. Att jag inte ska haka upp mig på sånt som är omöjligt att förändra. Som orealistiska drömmar och krav jag ställer på mig själv. Det jag kan påverka och det jag har närmast mig själv är ju mitt liv här och nu. Att uppskatta en nybäddad säng, en god middag, husdjur som tyr sig till mig, min familj, min pojkvän. Om jag inte kan ta till vara på det, de lilla obetydliga småsakerna som man tar för givet. Hur ska jag då se när saker och ting förändras till det bättre. Hur ska jag kunna uppskatta en fin gest om jag inte innan uppskattar personen.


Nog om det...
Det är nog inte bara jag som måste klappa mig själv på axeln och lita på att jag gör rätt.


HJÄLP Towa att vinna en kurs i ögonfransförlängning!
En röst per dag har du att avända. Klicka HÄR.




Kommentarer
Postat av: Eriiza

Det är därför jag har små bröst, kort hår, bor i Sverige och är fattig ! ;D

Och jag är bättre än de andra. ;P

2010-04-23 @ 18:06:34
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0