Ragdoll

Äntligen har jag mitt efterlängtade staffli! Jag har ju legat sömnlös och grubblat hur jag ska lösa problemet att jag inte har någonstans att måla. Har ju ett extra rum om Lina skulle flytta, men då står jag med hela hyran själv. Går ju inte. Så detta vart ju perfekt! Nu har jag ett hörn i vardagsrummet :D

 

 

I ÖP idag kan man läsa om Sveriges populäraste raskatt. Nämligen Ragdoll! Mina trasdockor är ett år nu och innan jag köpte dom hade jag ingen aning om rasen. Jag kan inte ens komma på hur jag först hittade den heller. Kanske snubblade jag över den när jag letade raser som passar som innekatter.

 

En raskatt har en stamtavla som utfärdats av ett godkänt förbund. Förra året registrerades 10 894 raskatter i Sverige. Så här ser fem–i–topp–listan ut över populäraste raskatterna:


1) Ragdoll 1 719 registreringar

2) Norsk skogskatt 1 353

3) Helig Birma 1 308

4) Maine coon 1 071

5) Perser 918


 


Kommentarer
Postat av: Towa

Blev ju perfekt det där!

2010-01-26 @ 12:05:23
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0