Shame shame on me!

Tro det eller ej, men jag är vaken mitt i natten! Nejdå, eller jo det är jag. Men det var inte det som var grejen. Jag är vaken och målar, tror det kan bli bra. Men får se i morgon när dagsljuset lyser på den. Haha. Brukar oftast kännas som en helt annan tavla då! Lyssnar på Marit Bergman och blev så full i skratt när jag hörde Shame on me. Låten passar SÅ BRA in på mig, som aldrig är nöjd och aldrig glad med livet. Vi har diskuterat det nu i några dagar vid olika tillfällen. Hur missnöjd man är. Med allt. Vad det än är. Lyssna och kom ihåg att vara glad!


"How can I say I feel alone
Got an inbox that's full
got a terribly busy telephone
What is wrong with me
How can I not love life
with this drop dead apartment
this incredibly beautiful boy by my side"


Hela texten hittar du om du klickar på Shame on me ovanför. Jag klippte ut de som fick mig att skratta. Hur kan jag känna mig ensam som har vänner och underbart familj!? Min lägenhet är finast i stan. Varför är jag inte nöjd? Semy är det finaste som finns, det bästa jag har. Varför är jag inte sprudlande glad?


"I keep forgetting what my mama said
She said
"No matter what you think
you'll always be at least OK"



Hahaha, det är såååå min mamma. Även om man är döende skiner solen utanför ;)
Och pappa skulle älska mig vad som än hände. Och mina systrar har inte sagt upp
kontakten ännu efter allt bråk. Jag är ju den enda storasyster dom har!


"I keep forgetting what my daddy said
He said
"You could screw your whole life up
and I would still love you to death"



"I keep forgetting what my sister said
She said
"Yeah sometimes you suck pretty hard
but you're the best sister I'll ever get"






Kommentarer
Postat av: femman

Så svårt att hitta en känsla som är NÖJD. Sin NÖJDkänsla. Finns det ingen HJÄLP att få för det? SJÄLVkänsla kan kan arbeta upp ju.. Men NÖJDkänsla? Åh vad jag skulle behöva läsa en nöjdkänslabok! :)



Fint målande!



Jag vill oxå måla.. mår så bra i mitt målande.. målar tyvärr alltför sällan dock..

2010-01-27 @ 18:24:24
URL: http://femmanfem.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Vad kul att du målar. Vill verkligen se hur resultatet blir sen.

2010-01-27 @ 22:58:35
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0