Skämmes tammefan

0-69031a7cbcc8720278ef67f87666c254.png

Kolla varifrån!

 

Här var jag idag. Jag tänkte först att bloggen inte behöver veta allting. Men att inte berätta skulle bara ge mig ännu mer skam och skuld att bära på. För vissa tycker faktiskt att det är skamfullt att gå hit. Att få hjälp, att inte klara allting själv. Jag tycker att det är jobbigt, jag grät i säkert 50 minuter av de 60 jag var där. Att lära mig att ta emot hjälp - när den faktiskt finns. Är inte det lättaste. Min sjukdom har ställt till det mycket för mig, men jag är glad att jag inte längre behöver se på mig själv som dum i huvudet och slarvig. I vissa perioder i mitt liv har jag bara haft mindre koll. Det är skönt att kunna skylla det på någonting. Att besluten i grund och botten inte bara är helt och hållet mina egna.

 

Under flera månader har jag gjort av med mycket pengar som inte varit mina i form av krediter, lån. Jag är inte ensam i världen om det. Och jag är inte så oekonomisk som jag tror har jag fått vetat idag på Socialförvaltningens ekonomiska rådgivning - och den var gratis. Wihoo!

 

 


Kommentarer
Postat av: femman

Öppenhet är bra! Mycket bra. Tummen upp för detta inlägg. Kram på dig tjejen!

2010-03-24 @ 19:01:22
URL: http://femmanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0