En eftermiddag på Rådhuset!

Av en slump så hamnade jag och Towa på Rådhusets "Öppet Hus" Jag har bara varit in på Rådhuset en snabbis och minns knappt vad jag gjorde där, hade säkert med skolan att göra. Men nu fick vi gå ända upp i klocktornet och upp i den gröna kupålen! Gissa om utsikten var fantastisk!! Lite skakis var jag när jag klättrade på en vinglig liten stege upp till tornet. Vi var också in en matsal och fick se STORA kristallkronor. Det finns en hemlig kristen order som jag glömde namnet på..som endast är för kristna män över 23. Vet du vad jkag menar? Östersunds Frimurareförbund. Googla på det om ni vill veta mer :) Iallafall så var vi in i deras rum där alla möten hålls. Taket var en stor stjärnhimmel. Och i matsalen som var dukad tills i morgon.


Mitt hus det gula huset!




Jag i matsalen. Alla gamla ordföranden hänger på väggen i form av oljemålningar.




Denn stora salen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0