♥ R.I.P Amazonas ♥

Idag är det en otroligt tung och sorglig dag. Det känns tomt och konstigt här hemma nu, ingen stor och tung Amazonas som smyger omkring. Ingen hårig mage att klia på. Ingen kurrande kisse i sängen. Redan när jag första gången träffade Amazonas så viste jag på en gång att jag skulle ha honom! Han var störst i kullen och satt som på bilden nedan i 1 minut och nästan somnade. Haha. Uppfödaren sa att han kommer bli speciell och jag kommer ha mycket kul med honom. Han blev 1 år och 10 månader.


Han fick en spruta i magen och somnade på en gång. Det gick fort. Sedan begravde vi honom hemma hos mina föräldrar, på en bädd av granris. I sin favoritfilt. Nu har han inte ont längre, och han behöver inte bli sjukare än vad han var. Han var inte sjuk länge så vi kommer inte ha en massa minnen av en sjuk Amazonaz. Han kommer bli ihågkommen som en stor och lurvig, orädd och slö katt. Som bara lekte med en liten uppstoppad rosa randig strumpa. En underbar katt med den bästa personligheten en katt kan ha.


Sov gott Amazonas. Jag älskar dig.



Den första bilden på Amazonas.


När han väl var i sitt nya hem tog det inte lång tid att anpassa sig. Tuffare kattunge får man leta efter. Han tog hand om lillebror som då var rädd för alla ljud och nya besökare.

 

Den här bilden togs under de första månaderna hos mig. Redan här var han stor och ser nästan vuxen ut bredvid Zsa zsa zoo. Kloka vackra ögon!

 

Mattens kramkisse.


Lite arg? Eller bara less på att bli fotad hela tiden!

 


 

 


 



 


Första julklappen!



Kommentarer
Postat av: Malin

Så vackra kort på den fina kissen.

Jag sörjer med dig =´(

2010-11-02 @ 21:06:25
URL: http://hollywoodstar.blogg.se/
Postat av: malin

massa kramar

2010-11-02 @ 21:38:24
Postat av: rigmor

käraste sara.

hur tungt det än känns så vet du att han har det bra nu och inga smärtor.kram från rigmor och zandi

2010-11-02 @ 21:57:16
Postat av: Towa

All kärlek till honom, han har det bra nu.

2010-11-03 @ 11:45:30
Postat av: Stefan Falkelind

Frid över honom.

2010-11-03 @ 17:45:55
URL: http://stefanfalkelind.com
Postat av: karita

Det är så hemskt när en vän måste gå bort :(

Sörjer med dig Sara! huva! :(

2010-11-04 @ 08:35:00
URL: http://bombos.blogg.se/
Postat av: Lina

Usch vad hemskt att förlora en av sina bästa vänner :(

Han hade väldigt fina ögon, såg riktigt kelig ut...

2010-11-06 @ 23:32:27
Postat av: Matilda

Vilken vacker kisse, vad tråkigt att ni fick ta bort honom :(

2011-01-18 @ 21:48:39
URL: http://tildashav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0