Tatuerare!

Okej, jag är på jakt efter en tatueringsmaskin. Någon som vill tipsa om en bra för nybörjare, jag hittar ju en massa start set på internet. Men eftersom att jag är dåligt insatt i vad som är skräp och vad som är någonting att ha så är det lite svårt att hitta rätt. Jag behöver ju egentligen inget grymt avancerat - bara någonting att börja öva med.



Detta kitt finns på Tattoosweden. Och kostar 995:- . Finns i andra olika storlekar och priser också.








Ett kitt för 2900:- Är det på tok för avancerat för mig?? Finns på Tatueringstyle.
Finns i billigare och mindre versioner.








Det ultimata nybörjarkittet beskrevs det här som. 849:- på Tattookit





Kommentarer
Postat av: Vilda

Hej, Det är skräp alltihop. Du kan räkna med att alla som säljer "kit" är oseriösa. Lugna dej med att köpa grejer, teckna istället en awesome portfolio och leta efter en lärlingsplats. Att köra hemma kommer inte att hjälpa dej bli en bra tatuerare. Lycka till!

2010-10-21 @ 18:21:06
URL: http://vildaart.com
Postat av: Ola

Hej!

Vilda säger helt rätt, allt som säljs på internet sajter är totalt skräp. Jag började tatuera själv för ett år sedan, jag gick även som lärling. Om du bestämmer dig för att köpa ett skräp kit iaf, så är det viktigaste att du använder ''Engångs tippar'' eller till och med engångs grepp. För den sterila delen är det viktigaste. Sajter jag rekomenderar är följande:



lucky tattoo

tattoo studio supplies

Stockholm tattoo.



Själv beställer jag från tattoo studio supplies för där får man 50 pack. Men du borde börja med att köpa engångs tippar på lucky tattoo.



Vill du veta mer om hur du ska blanda tvätt spriten och vanlig sprit och allt du behöver för att kunna tatuera rent och felfrit kan du bara svara.



MvH Ola.

2010-12-16 @ 10:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0