Fruktsallad

Haft en mysig kväll med ett gäng härliga tjejer :) Diskuterat livet och psykiskt mående, det är alltid skönt att prata med människor som har liknande tankar och funderingar. Tror det är viktigt att hitta människor i verkliga livet, vänner, familj, bekanta som man kan prata med om att man mår dåligt psykiskt. Inte bara en läkare, psykolog eller terapeut. När jag började berätta för alla runt omkring mig så föll också en sten från mina axlar, det tyngsta att bära var nog skammen och känslan av att inte vara som alla andra. Känslan av att behöva låtsas vara någonting jag inte är, le även fast jag inte ville. Ljuga ihop anledningar till att inte umgås, fika. Jag är fortfarande inte som alla andra, men vem är det? När jag kunde acceptera att jag mår som jag mår var det inte svårt för andra att göra det heller.


Bilder som fotografen Gunnor Ask tog på mig för artikeln i Expressen om viktnedgång.








Kommentarer
Postat av: m

Ja visst är det viktigt att våga vara öppen och våga visa sitt hela jag.. Det öppnar dörrar för andra, att oxå våga prata..berätta.. Snygg den sista bilden var- konstigt att dom inte valde den! :)

2011-06-30 @ 22:04:35
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0