Hoppas på en ugglebebis

Jag är gravid! Har inte skrivit det här på bloggen förns nu, för att..ja..jag vet faktiskt inte? Kanske för att det var för overkligt...Alla jag känner vet dock, såklart! Kan väl inte hålla det hemligt. Haha. Är verkligen jätteglad, det är vi båda två. Men har fortfarande lite svårt att fatta att jag ska bli mamma. Kan inte se mig själv med barnvagn eller letandes barnkläder på Polarn & Pyret ;) Veckan innan jag gjorde ett test var faktiskt min största och första tanke "Hur fan ska jag som inte är det minsta intresserad av barnkläder kunna hitta bra vinterkläder nästa år med bra muddar?" Som att det skulle vara det största problemet!?

Vi var hos barnmorskan första gången idag. Jag tycker det är märkligt att min barnmorska inte är mer uppdaterad när det gäller vegetarisk kost och gravid. Jag kommer inte att äta fisk för att få i mig omega3, det finns andra sätt att få i sig det på, tex: Rapsolja och matfetter gjorda på rapsolja, linfrö och linfröolja, valnötter och bladgrönsaker.

Det som gjorde mig lite irriterad var just att hon inte gav mig alternativ till fisk, i hennes värld äter man fisk! Hon träffar säkert flera gravida som är vegetarianer och jag hoppas bara att dom tror på sina val och själva kollar upp alternativ till omega3 i fisk. Om jag inte hade vetat att jag klarar mig utan fisk så hade jag kanske gått på hennes förmaningar och gett vika för vad jag tror är rätt för mig och barnet. Bara för att jag inte vet annat? För hon fick det till att låta som att mitt barn inte klarar sig utan fisk. Tur att jag vet annat.


Annars var det ett bra besök :)
Jag tänker för övrigt uppfostra en vegetarian unge ♥
Och jag är nästan helt säker på att det blir en tjej ;)







Kommentarer
Postat av: Emelie

Å men grattis! :)

2011-12-01 @ 00:18:53
Postat av: Madde

Grattis Sara!!!!!!!!!!!!!

2011-12-01 @ 00:27:31
Postat av: Maja

Men GRATTIS Sara! Och Semy! Jösses vad roligt, ni kommer bli grymma föräldrar :D Ta hand om dig <3

2011-12-01 @ 03:29:22
Postat av: Mimmi

Va kul att ni ska ha en bebis , Grattis!!!!

Kram♥

2011-12-01 @ 05:21:03
URL: http://mimzzan.blogg.se/
Postat av: Mikael Petersson"ja med ett t"

Stort grattis till er..!!

2011-12-01 @ 10:12:49
Postat av: matilda

GRATTIS till er och tusentals lyckönskningar! Så roligt!!

2011-12-01 @ 14:37:58
URL: http://kalens.blogg.se/
Postat av: Ak

Men mys! Stort varmt Grattis till graviditeten :)

2011-12-02 @ 22:31:31
Postat av: Åsa

Grattis Sara! Alla lyckoönskningar till er! KRAM

2011-12-03 @ 18:10:06
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: malin

Men ååh..vad ROLIGT! Stora grattiset! =) =) När är bebis beräknad att komma?? Har inte kunnat vara in här i din blogg på evigheter pga att nåt krånglat å min dator låst sig varje gång jag försökt.. Men nu har jag ändrat till google chrome å nu verkar allt funka, så nu ska jag läsa runt i lite å se vad jag missat :)



Ni får hojta till om jag ska vara med å doula även till er ;)

2011-12-04 @ 19:15:57
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/
Postat av: Lars

Snubblade förbi här. Omega 3 består av tre fettsyror: ALA, EPA och DHA. ALA finns i diverse vegetabilier men EPA och DHA finns mest i fisk. Men! Det som är bra är att EPA och DHA från början kommer från alger, som fiskarna äter. Och nuförtiden finns det Omega 3-kapslar som är gjorda på alger istället för fiskolja! Så leta upp sådana i någon hälsokostbutik. Men kolla att de verkligen är gjorda på alger så att de innehåller EPA och DHA och inte bara ALA. Några produktexempel är "Opti 3", "AlgOmega3" och "V-Pure".

2011-12-11 @ 22:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0