Gravidhumör?

Jag tycker inte om att mina arga eller irriterade åsikter ska ses ner på bara för att jag är gravid. Som det blev idag. Till och med kära systeryster måste säga "så var jag också när jag var gravid" Det jag känner och tycker och blir irriterad på, är inte bara påhittat och på låtsas bara för att jag har en bebis i magen. Jag tycker exakt så, kanske har jag varken ork eller energi att lägga fram det på ett finare, snällare sätt just nu..som jag kanske annars hade gjort. Eller hade jag? Jag tycker alltid att folk säger till mig att jag är för hård, har noll förståelse för att folk kan bli sårade eller ta illa upp. Att jag är elak. Men jag orkar inte linda in kritik i små rosa bubblor bara för att det ska passa den personen jag är irriterad på.

Blev en sväng på stan med Semy idag. Fika på Stalanders uteservering med strålande sol och Babyproffsen. Börjar tycka det är riktigt kul med barnkläder, dock vet jag inte alls vad det är vi behöver köpa. Haha. Är lite rädd att vi spårar ur och köper en massa massa i onödan. Nu sitter jag och väntar på indisk mat :D Sak Alo som är spenat och potatis med färska indiska kryddor. Fantastiskt gott.


Klicka HÄR och läs om varför, och skriv under ett brev till Kolmården om att sluta hålla delfiner i fångenskap!


Hmm, jag har fått pigmentförändringar i ansiktet :( Kanske inte syns så väl på denna bild, men har en stor fläck i panna, en massa på näsan, en rand över läppen..Och min barnmorska skrattar och säger att "ja, så kan man få när man är gravid och är i solen, mina försvann inte på 6 månader"



Kommentarer
Postat av: m

Åh..det är såå jobbigt med pigmentförändringar! Jag fick en på överläppen- som en mustasch! =( Tog en evighet innan den försvann och fick sminka över så gott som det gick.. Finns ju krämer, men vet inte om de funkar.. har aldrig provat..

2012-04-30 @ 11:11:34
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/
Postat av: Sara Ångman

Mina pigmentförändringar gjorde mig svart i armhålorna!!!

Så du är bra mkt sötare med lite "fräknar" än vad jag var! ;)

2012-05-03 @ 10:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0