Rött är gött

 

Fick denhär söta muggen av Towa nu när hon kom hem från New York!


Jag dricker nästan bara rött te. Lite info för dig som inte gör det:

 



"Forskning visar att rött te innehåller ämnen som skyddar kroppen och stärker vårt naturliga försvar mot sjukdomar. Om du dricker rött te så får kroppen värdefulla antioxidanter som bygger upp immunförsvaret och hjälper dig till ett hälsosammare liv. Rött te kommer från Sydafrika och är egentligen en form av örtte. Smaken påminner dock om svart te. Rött te eller Rooibos som det också kallas, innehåller inget tein eller garvsyra. Traditionellt har det använts mot hudeksem, allergier och spädbarnskolik."




Så spring iväg och köp dig någon god blandning :) Röd Söder som jag dricker nu är inte så jättegod, med en skvätt mjölk i blir det lite bättre. Men bäst te här i stan hittar du på Telogott eller Tecentralen, där får man bra hjälp att hitta ett te som passar just dig.

 

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej Sara. Pappa sa att han hörde av Kicki eller Lotta att du sålt lite bloggdesigner. Vet du hur reglerna är för sånt? Hoppas allt är bra med dig :) Kram

2012-01-24 @ 21:07:34
URL: http://myday.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar: Det är ju tyvärr så det är oftast.

Jag tycker till exempel att överviktiga tjejer är väldigt fina, jag föredrar tjejer så, men jag tål inte min egen övervikt och tycker absolut att jag måste gå ned i vikt. Det känns lite stört


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0