Playa Del Carmen

Lämnade blodprover idag för toxoplasmainfektion, någon av er som blivit smittad av det? Nu sa ju läkaren att det är väldigt liten risk men att det kan vara värt att ta prover med de symptom jag har och pga att vi har katter. Självklart tänker jag på det absolut värsta scenariot och med tanke på alla de tidigare märkliga diagnoser jag fått så skulle jag inte bli förvånad. Nu till någonting roligare :) Mexiko resan! Jag skulle absolut kunna tänka mig att åka tillbaka, när jag har besökt alla andra länder jag vill se förstås. Maten var helt fantastisk, och mycket billigare än vad jag hade trott. Vi åt en middag med förrätt och fantastiska färskpressade juicer för 75:- När vi väl orkade, med min tunga och onda fötter gå en bit från själva turistgatan så hittade vi rolig och superbillig shopping - kläder i gravidvänliga stretchigt material :P Köpte två par mamma shorts och två linnen för 400:- Här hemma är det ju snordyrt med mammakläder :(

Kan verkligen rekommendera att hoppa på en buss till Akumal en dag och till Tulum en annan. Stränderna där är fantastisk vykortsvackra och mycket lugnare än i PLaya Del Carmen. Längs 5.e avenyn finns en busstation, bussen till Akumal tar 20 min och till Tulum 60 min. Kostade inte många kronor, ännu billigare om ni letar reda på de vita små bussarna som släpper av och plockar upp folk längs vägen. Då pratar vi bara några kronor. Dock var det lite struligare att hitta vart dom gick ifrån.

Nu bildbomb!! Kom bara hem med dryga 400 bilder, vilket är väldigt väldigt lite för att vara mig...


Vårat fina hotell :)








En dagstur till Citizen Itza - ett av världens 7 nya underverk.




Stranden i Akumal.




Skelett överallt!!




Jag simmar i en cenote.






Vacker strand i Akumal.


Stranden i Tulum där man också kan skymta Maya ruiner.










Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh va härligt det ser ut där :P

2012-03-27 @ 20:48:13
URL: http://matildasvensson.bloggie.se/
Postat av: m

Men ååh! Händer något i min kropp när jag ser strand/sand/hav! Blir nästan tårögd och känner en sååå stark längtan till sol bad och vila!

2012-03-29 @ 15:47:38
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0