Jul i vårat hus

(ska sjungas!)

Nu är det jul där i vårt hus, julen är kommen hopptraddelallalalalalala, Wilmer i ring dansar omkring, DANSAR omkring - och här sitter jag och gör ingenting.

I år har jag och Emma skickat ett julkort till mannen som körde lastbilen och oss till Oslo och hem. Det kändes faktiskt bra och roligt så nästa år kanske jag skickar två.

Jag har varit så trist idag, sådär som man blir när man inte önskar andra lycka utan bara surar över att det inte går vägen som man tänkt sig för egen del, men så berättade Towa att Wilmer vaknat "jag kan inte sova jag mår lite dåligt och sen så är jag så nyfiken" hade han sagt och då kommer jag liksom på att jag är en jäkla tråkig Sara. Att julen inte handlar om att jag måste bli övermänsklig eller sjukt trevlig mot alla, eller att ens en enda förväntar sig att jag ska vara trevlig. Varför alla dessa krav och all denna stress över att julen inte kommer bli så perfekt som man vill att den ska vara, det är ju upp till oss att göra julen så som vi vill ha den.


Le lite för böveln och sluta torka svetten ur pannan och tårarna ur ögonen.


Mitt nyårslöfte borde vara att sluta ställa höga orimliga krav på mig själv, sluta stressa och sist men inte minst skaffa mig kännedom om avslappningsövningar.

Jag ska bli en ny bättre, tuffare, roligare, spännande, smartare och avslappnad Sara!


 

God Jul

&
Gott Nytt år

70535-116

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Puss på dig sötis!
Välkommen hem imorron.

2006-12-23 @ 22:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0