avel noh råm gaj

Towa – jag ber om ursäkt för mitt skrikande nyfikna huvud i brevinkastet ;) Men du får skylla dig själv om du prioriterar sängen framför en underbart solig och härlig dag i Fårsaån.

Vissa människor har en sådan skön inre styrka och jag avundas dom som kan stå upp och säga att dom är vackra som dom är. Hamnade i en diskussion igår om kroppsideal, viktnergång och operationer – jag ljuger om jag säger att jag aldrig tänkt på min vikt, jämfört mig med andra ”snyggare” än vad jag själv är. Det är så fånigt och jag vet att det bara sitter i mitt huvud, jag måste lära mig att vara nöjd, att allt blir så förbaskat jäkla lättare om jag slutar gnäller över mitt fula yttre.

Jag ser inte några andra alternativ än träning när man vill gå ner i vikt – och såklart kosten. Och då pratar jag inte om extrema fall av fetma utan vanliga normala tjejer som klagar över en liten mage eller ridbyxlår. Varför alla dessa genvägar? Vad är det som inte stämmer när systrarna gnäller över skitsnygga kroppar!? Visst det yttre är väl inte allt, men man känner sig som man ser ut och känner man sig ful så ser man ful ut. Så i grund och botten handlar det inte om dina stora/små/hängiga tuttar eller tunna/runda lår eller platta/fylliga rumpa, det handlar om vad och hur du tänker och ser på din omgivning.

 

Såhär tänker jag inte om mig själv såklart och när jag väl sitter där med stor mage ja då har jag ensamrätt på att jämföra mig med andra.

 

Idag var det minimalt att göra på campingen så jag cyklade hem tidigt och sitter här, den kvava luften verkar inte vilja släppa taget om Östersund och min älskade flickvän klagar över att om flyter bort i värmen på jobbet. Haha själv har man det bra – jag har hallonsorbet i knäet. Wilmer har sjungigt 10 indianer och en kulen natt natt natt för mig den underbart sköna ungen fick frågan om han kunde sjunga Jag mår hon leva baklänges. Och visst kunde han det, han sjöng och gick baklänges! :D


 

Vi lyxar för mycket – äter ute jämt. Ikväll lagar vi middag på spisen va raring?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0