Hallå hallå

Om man bara hade råd att sticka iväg en vecka på en liten miniresa. Det är märkligt hur jag bestämmer mig för om jag har råd eller inte, jag kan gå i flera veckor och tycka att jag inte har råd att gå ut och ät och framför allt inte bio där två timmars stolssittande kostar 80-100 kr och så ska man ha popcorn och så måste man dricka för annars blir man så salt och torr i munnen. Men under dessa veckor kan jag köpa choklad och drösvis med Loka citron och Ramlösa. Jag köper lätt ett billigt linne på H&M eller ett par örhängen om dom inte kostar mer än 50 kr. Men det är kanske just detdär med att få sprida ut lite småsummor här och där som är grejen, men om jag skippade chokladen så skulle jag kanske kunna gå ut och äta en gång till för dom pengarna. Eller skippar uteätandet och sparar till miniresa.

Idag hämtar jag upp wille på busstorget och jag har planer för oss tre. Men först blir det bedriften att ta sig till lollos föräldrar och umgås. Det är inte så att jag inte vill utan mer att jag inte vågar. Fast samtidigt är det bara någonting jag tror att jag inte vågar - men vet att jag klarar av. Solen skiner idag och jag längtar till forsån - ikväll blir det gängkväll igen och jag antar att sällskapsspel står på menyn, hoppas på bondspelet ett spel där man sår och skördar, hovar in pengar och köper skog. haha. försten till 2,5 miljoner vinner ;)

Dille på sällskapsspel och spel överhuvud taget har min flickvän och hennes vänner, slutar allt som oftast att jag somnar under filten i soffan och vaknar i sängen lagom tills dom går hem kl 03.15. Men dom är roliga, sköna att umgås med så jag klagar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0