Ditten & Datten

Känns som om allt står still. Men matten är snart avklarad, mäktigt stolt över mig själv fast jag ska väl inte hoppa högt innan jag fått betyget i handen. Sedan är det bara matte C kursen kvar + matten om jag kommer in på naturvetenskapligt basår till hösten men det är ett senare problem. Sitter vaken och funderar över ditten och datten, bra som någon sa – att det mest var ditten och inte så mycket datten. Önskar jag kunde vara en sådan som finner lösningar på alla problem och som ser det ljusa i det mesta. En som förstår att efter regn så kommer solsken, någon som ser det goda i allt och det bästa i varje människa, ungefär som lillasyster fast utan alla killar.

Svårt allt som oftast att bli av med känslan av att jag vill gräva ner mig i en grop och försvinna si sådär nått år eller två. Eller vara glad åt all denna sol när jag ändå bara sitter inomhus och letar dumma artiklar på aftonbladet att fördriva tiden med. Sociala grillkvällar och solskensmys i någon grön park är så avlägset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0