Jordgubbar tack

Så blir det när man börjat åka buss, jag stör mig på chafförer och människor, jag stör mig på barnvagnarna också faktiskt. Jag vet inte varför. Jag stör mig på hostiga tanter som ska sitta längst fram där jag vill sitta och bråkiga skitungar längst bak i bussen som slänger skräp på golvet. Usch hur jag låter.

När jag kom upp för den långa backen igår såg jag bussen och med mössan i handen och svinhala skor fick jag springa som en annan tok, busschafförskvinnan sa: Det där var inte det snabbaste du kunde springa, det såg väl jag. Jag skulle inte ha väntat på dig. Medans jag bara betalar halv biljett rinner det ur mig att jag garanterat springer snabbare än henne. Varpå hon snäser ska du vara kaxig kan du lika gärna kliva av.

Ja det hade hon väl lite rätt i att jag hade kunnat. Om jag var chafför skulle jag vara gullig och glad, och bjuda alla på resan snöiga måndagar. Idag behöver jag någonting som piggar upp, kanske jordgubbar.

Ska på Kornboden idag igen, kul. Vi bakade muffins igår - dom blev    jättemärkliga ser inte alls ut som muffins ska. Men smakar kladdkaka. Blir säkerligen gudomligt gott med lite grädde eller tofuglass på. Men köp inte tofuglassen med tre smaker - vanilj jorgubb och melon. Den är inte så god.

Kommer ingenstans med arbetsproverna och nu är mina pennor hemma i Husås, har inte heller några bra teckningar att använda mig utav. Så idag blir det inte heller gjort men i morgon måste jag.

Tänk om man kunde få vara slösa och slöa hela livet. Härligt.


Kommentarer
Postat av: Towa

Ja tank om man kunde fa vara i Malaysia hela livet, du skulle alska detta stalle... alla klader och grejer jag ser sager jag DETTA SKULLE SARA ALSKA.// du maste aka hit med mig!!!!!!!!

2007-03-20 @ 15:26:19
Postat av: mamma

Fy! Vad man blir förbannad på folk som inte kan vara trevliga, hon kan väl för tusan inte veta hur fort du kan springa! Med det yrket så måste man ju kunna va lite trevlig stället så folk blir glada när dom kliver på bussen. Kram på dig

2007-03-22 @ 06:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0