Ny insikt

Är i torvalla och käkar ost tortellini, mums. Men jag måste verkligen sluta med ost det innehåller ju ostlöpe som framställs ur ett enzym i kalvmagen (löpmagen). Blä hur äckligt låter inte det. Egentligen så borde jag sluta med allt som heter mjölkprodukter. Det får bli mitt nästa projekt.

Eller fan, jag gör det idag :) från och med nu är jag vegan, eller vi säger vegetarian som inte äter mjölkprodukter så slipper det bli så mycket att försvara med skinnskor och äggvitepulver i qourn. Vill ju gärna inte vara en vegan som fuskar, så lika bra att inte kalla sig vegan.

Blåser ju ute idag, jag som bara såg strålande sol genom fönstret tog varken med mig mössa halsduk eller vantar. Dumt det, var en sväng på konsum och handlade melon var ju lagomt kallt om fingrarna.


Kommentarer
Postat av: mamma

Roligt med lite besök på jobbet. Är det äggvitepulver i qourn? Det visste jag inte. Älskar dig. Kram

2007-03-30 @ 19:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0