Uppmuntrande

Ja det går upp och ner med lägenheten och just nu är det de ENDA som spökar i mitt huvud. Jag håller tummarna så hårt att dom knäcks, när alla papper är klara ska jag dansa seger dans runt i lägenheten och älska allt i världen. Ska man ha ett matbord i vardagsrummet? Tänk att elda i öppen spisen och bjuda på middag runt ett stor fint dukat bord med levande ljus. Det är faktiskt den enda lägenheten jag kan tänka mig att jul pynta. Jag hatar annars allt jul pynt.

Ni vet jag har berättat om jobbet, om vikariatet och osäkerheten om jag får vara kvar eller ej. Så idag sökte jag faktiskt ett jobb. Jag fingrade länge på skicka knappen men till slut...så, japp. Skickat.

Det var så jäkla länge sedan jag sökte jobb och jag hatar känslan av att behöva vika ut sig och sälja sig själv, men det var faktiskt riktigt roligt och uppmuntrande. Det stärkte mitt självförtroende lite att ringa, surra om mig själv och sedan skicka ett CV. Man kanske skulle göra lite sådant med jämna mellan rum..bara för att..för att det stärker ens självkänsla. Jag bli liksom påmind om att jag är hur bra som helst.

Hittade en rolig sida på Poolia "Så får du drömjobbet" För det vill man ju veta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha du skriver så roligt, du är bäst:)

2008-08-28 @ 22:15:42
Postat av: Towa

Jag menade att du har ett litet gäng redan, fingrarna hoppar runt över bokstäverna. Vad händer hemma?

2008-08-29 @ 14:43:00
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0