Everyone's a Superhero


Jag har inte det minsta att göra. Den som tror att jag sover - ja, euhm, den tror fel. Tänkte att jag skulle visa er lite roliga grejer i mitt badrumsskåp och i mitt sminkparadis. Men jag sminkade mig själv istället. Är det ingen som ska göra någonting spännande på halloween? Jag blev så inspirerad att freaka ut med färg, penslar och smink. Nu använde jag bara "skräp sminket" Men shit vad jag skulle kunna leka fram roliga sminkningar. Men inte så roligt va - att göra det på nätterna, ensam, när ingen ser.....



♥ Jag använde Smashbox fondation för att få en heltäckande bas. (Annars använder jag bara i.d puder. Som ger en mer naturlig känsla och en finare lyster.) Sedan en massa puder för en matt yta. Det måste ju se maskerad ut om det är halloween!?







♥ Ögonbrynen fyller jag jämt i. Men nu med en brun eyeliner istället. Stora stora och buskiga. Inte det minsta naturliga. Är det halloween så är det. Allt ska synas. Eller prova att helt sminka bort dom? :P Plocka fram en flytande svart eyeliner och släpp lös fantasin! Rosa på kinderna och näst intill osynliga läppar. 
  





♥ För en dramatiskare, läskigare look så rufsade jag till håret. Synd bara att jag inte kan göra mig själv helt svartvit på riktigt utan bara på bild. Men sminka med mycket kontraster.








♥ Det är alltid någon som vill vara sötast på festen. Med ett leende, en nos och kaninöron så förvandlas du till en trevlig prick. Du kommer inte skrämma någon din tråkmåns!





♥ Jag tycker det är fint med röda läppar - på alla utom mig själv. Jag ser inte ut som jag. Men det kanske är det som är meningen med maskerad? I vilket fall som helst så är det roligt att vara någon annan för en kväll. 
 




Kommentarer
Postat av: Sara

Jätte roligt inlägg med sminket! Mer av sånt tycker jag:)

2009-10-28 @ 10:05:16
Postat av: Stefan Falkelind

Jag ska på halloween party. Så jag ska klä ut mig till nåt men vet inte riktigt till vad än.

2009-10-28 @ 15:50:40
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: femman

Sötaste du liksom! ´Jag fixar inte heller riktigt rött på mina läppar.. Varför är det fint på alla utom på mig, typ..

2009-10-28 @ 16:33:44
URL: http://femmanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0