¤ Desert Flower ¤

Nej detta har inte blivit en filmblogg, men har kollat på 5 filmer senaste dygnet + målat altanen i 7 timmar. Då berättare jag hellre om filmer än om målandet ;)


Jag vet inte vad det är med mig nu, antingen är jag bara väldigt känslig eller så hittar jag bara filmer som får mig att gråta floder. Jag har snubblat över boken Desert Flower många gånger, läst baksidan, tänkt att det är sjukt vidrigt att man könsstympar flickor. Men jag har aldrig läst hela boken. Jag har läst artiklar om Waris Dirie, jag vet vad som hände henne. Vad som hände/händer många flickor. Jag hittade filmen idag iallafall, och jag grät i två timmar - non stop. Liya Kebede spelar otroligt bra. Ladda upp med näsdukar och kolla på filmen!!



Waris Dirie




Vackra Liya Kebede som spelar Waris i Desert Flower


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0