Midsommar



Midsommar bilder! :D

Vilken underbar midsommar, visst var det lite kallt hemma i Husås men några små solglimtar fick vi allt. Skönt att se hela familjen så glad, mamma och pappa dansandes i köket och en galen liten Wilmer som viker sig dubbel på gräsmattan utav skratt för att moffen ligger i "fotbollsmålet". Qournfileer, nypotatis med dill, äggmacka, mumsig sallad med bladspenat och rädisor + jordgubbstårta var min midsommarmat. Julafton, nyår, midsommar ja alla dessa traditioner är inte alltid så lyckade för oss även fast vi alltid gör vårat bästa. Men nu har vi lyckats BRA!

Sedan var det fest hos kusinen och där dansade vi styrdans på vägen och surrade skit med folk. Härlig stämning och härligt folk + en drygpelle som kallade mig självupptagen för att jag inte frågade honom vad han jobbade med när han hade frågat mig. Sedan var det flak, haha eller djurvagn som dom kallade det, trångt men jag åkte aldrig något flak på studenten så jag fick ta igen det nu ;) Glada människor från alla möjliga håll och kanter från Lit Östersund och Sundsvall träffade jag på i ”djurvagnen”

En galen nedförsbacke, ungefär 20 kisspauser, Hej på dig Monika om och om igen och ett par ömma fötter senare var vi i Österåsen som vår vagnens slutstation. Dansade, åt hamburgerbröd och kexchoklad.

Jag hade mycket roligare än väntat i Österåsen som också var mycket mindre än väntat.

Nu är mitt hår limfritt igen, en skön känsla att kunna dra fingrarna igenom håret utan att fastna. Jag gjorde ett litet försök igår att ta ut mina misslyckade extensions med plattången men suck vad ännu mer misslyckat det blev. Men nu har jag klippt av dom. Lollo jobbar igårkväll som alla kvällar :( och jag satt hemma och kollade på fotboll. Det kunde jag inte tro jag som är så ointresserad av fotboll. Det är mycket du har lärt mig tycka om. Jobbet är bra, jag trivs och även fast jobbet inte är världens roligaste blir det lätt det med trevliga arbetskamrater. Snart fyller älsklingen 20 år och jag är faktiskt lite stressad över vad jag ska hitta på.

Mer bilder hos Tows

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0