Hej igen =)

Ja, var det dags igen då? Jag sätter fingrarna på tangenterna för att jag inte kan hålla mig ifrån bloggen även om jag någonstans känner att jag inte har någon lust. Men tydligen måste jag ju ha det. Julen och nyår är förbi och nu börjar allvaret igen, inga mera pepparkaksbak och löjliga julsånger. Inga julklappar och snart byter vi julmusten mot påskmust. Idag kan du köpa semlor på Törners. Träffade lollo en sväng och fikade gräddig varm choklad, det känns faktiskt skönt att vi kan prata nu utan att jag ska behöva bli irriterad. Är jag så lättirriterad som jag får för mig.

Sitter hos syster lockig och lånar Internet, värmeljus bröd och te men inte till mig. Jag lånar tvättmaskinen. Börjar jobba på svenska på Onsdag, varför kan jag inte känna mig nöjd med någonting. Varför finns det ständigt ett stort frågetecken i mitt huvud och varför är ingenting tillräckligt bra.

Okej nu måste jag sätta igång med nyårslöftet också, avslappnad det är vad jag ska bli. En avslappnad självsäker lysmask. Hade jag haft pengar hade jag spenderat dom på yoga, nya skor att springa i, en mp3 spelare och en ny snygg mobil. Eller fasen yogan först. Jag vet att pengar förstör kreativiteten och det är faktiskt gratis att springa och skavsåren kan jag plåstra om. Pengar gnäller man bara om när det inte finns annat att säga?

Så fort jag får tag i nycklarna till förrådet ska jag ner och hämta färg och penslar – ska jag någonsin ha dendär efterlängtade konstutställningen så måste jag ju vara produktiv.  

Kommentarer
Postat av: Åsa

sara måla en tavla till mig!! Kanske man kan få beställa ett porträtt av Malva? Kram

2007-01-06 @ 16:45:12
URL: http://www.litenlii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0