Ojämn inställning

Är det bara mitt förhållande som fungerar såhär?
Kvinnan i ett förhållande ska vara så osjälvisk, pengarna ska räcka till lägenheten och mat. Blir det över räcker det kanske till ett gemensamt sällskapsspel eller  en snygg matta till lägenheten.

Jag är pank när jag har tömt mitt konto, inte har burkar att panta och inte längre kan hitta enkronor i min väska. Anders är pank när han har hela kylen full med mat och bara 5000 på kontot. Det är så konstigt hur man kan ha så olika inställning till pengar.

Detta är vad jag skulle lägga mina sista pengar på utan att knysta ett pip.

Jag lägger min sista pengar på:                                          
*
Diskmedel, tvättmedel, tvål och tandkräm.   
* Blommor till lägenheten.   
* En tvålpump till badrummet.   
* Ett köksbord.   
* Basvaror, pasta, ris, frukt.  
* En hallmatta.

Anders lägger sina sista pengar på:
* Lunch med jobbarpolarna på nåt hak.
* Snus.
* Köttfärs och falukorv. 
* Tio trisslotter.
* Middag på Lilla Siam för oss båda så klart.
* Högtalare till Ipoden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0