Mamma på riktigt

Tog med mig Wilmer på baduset för att hans mamma skulle få flyttstäda i fred. I bubbelpoolen kläcker han ur sig:
- Mamma sa att det skulle bli jobbigt att flytta, det tycker inte jag att det är!


Jag har fått vara mamma en dag. Nästan på riktigt. På badhuset skulle vi hyra badbyxor. Vilken storlek? Andra föräldrar vill prata i barnpoolen och när dom tar för givet att jag är mamma blir det bara pinsamt att säga att jag inte är det. Där står jag med en blöt och snorig Wilmer och diskuterar hans skolgång med föräldrar som suktar efter andra föräldrar att surra med. Jag låtsas. Det är roligt.

Hemma lagar vi sojakorv stroganoff och ris. Vi äter det ur burkar på en filt i parken och dricker cola fast det är Måndag. Vi leker att vi är humlor och larvar oss i gräset. En nyfiken man sitter på en bänk och kikar och jag klär ut mig till monster med filten över huvudet och springer runt som en galning. Wilmer skrattar. Jag skrattar. Mannen vill skratta man istället ler han försynt och rullar iväg på sin cykel. Sen blir det kväll. Vi går hem till Emma. Där bjuds det på "Den STORA Europafinalen" Och Wilmer uppträder både som BWO, Star Pilots och Caroline Af Uglas.

Vilken dag!

Kommentarer
Postat av: elisabeth

hej :) får det dej att längta el känna att det går att vänta ett tag till..? :P

2009-05-26 @ 10:20:02
Postat av: Anonym

Wilmer är ju bra världens finaste kille. Kan tänka mig att ni hade askul ;)

2009-05-26 @ 17:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0